location
I-V: 0800 – 2000
VI: 1000 – 1400 (I ir III)
location Savanorių pr. 6A - 1005, Vilnius LT-03116

Ar verta vasarą sunerimti dėl kojų tinimo?

Ar verta vasarą sunerimti dėl kojų tinimo?

 

Šiltuoju metų sezonu su kojų tinimu tenka susidurti daugeliui iš mūsų. Šis simptomas kartais gali atsirasti dėl netinkamo maisto, stovimo ar sėdimo darbo ar nepatogios avalynės, tačiau taip pat gali būti ir pirmasis rimtesnės ligos požymis. Tuomet, kai tinsta kojos, galimos įvairios inkstų, širdies, kraujagyslių ligos, tad pajutus šį simptomą, vertėtų ir toliau stebėti savo būklę.

„Atostogų metu žmonės mieliau renkasi vandens telkinius nei gydytojo kabinetus. Jie siekia pamiršti visas problemas ir atsipalaiduoti, todėl dažniau ignoruoja organizmo sutrikimus ar prastesnę savijautą. Vis dėlto, dažnai pasikartojančio kojų tinimo nevertėtų ignoruoti. Kojų patinimo simptomai paūmėja vasarą, o jų nepaisant – progresuoja,  todėl ateityje gydymas gali būti ilgesnis ir sudėtingesnis“, – teigia medicinos mokslų daktarė Ilona Tluntienė.

Anot specialistės, kojos tinsta ir dėl kur kas rimtesnių priežasčių. Tai gali būti nusilpusi širdis, antsvoris, atsiradę veninio kraujo ar limfos nutekėjimo sutrikimai. Nors kojų tinimo motyvų gali būti daug, tačiau tikrąsias priežastis nustatyti gali tik gydytojas.

„Tinimas gydomas įvairiais būdais. Pirmoji stadija gali būti išgydyta vaistais ar pritaikius kompresinę terapiją. Chirurginis gydymas taikomas uždelstai kojų varikozei gydyti. Beje, išsiplėtusios venos – bene dažniausia moterų problema. Neretai nusiskundimų sulaukiama ne tik iš ilgą laiką stovimą darbą dirbančių, bet ir šią ligą paveldėjusių žmonių. Tai ypač aktualu jaunoms merginoms. Pastebėjusios simptomus, anksti pradėję gydymą šio diskomforto galėsite nusikratyti ilgam laikui“, – dėstė chirurgė.

Jei kojų tinimas vargina tik labai karštomis dienomis, jį galite sumažinti pasinaudoję keliais būdais:

  • Pirmiausia, karštomis vasaros dienomis venkite druskos, rinkitės sveiką, lengvai virškinamą maistą. Į savo dienos racioną įtraukite kuo daugiau daržovių.
  • Judėkite. Patartina dažniau vaikščioti, daryti mažas pertraukėles darbo metu. Jas skatinama daryti kas 30 minučių. Užteks jei pamiklinsite, pasukiosite kojas, pavaikščiosite ant kulnų, jas laikysite kiek pakeltas. Puiki priemonė po darbo ar atostogų metu – plaukiojimas. Puikiai padės ir braidymas šaltame vandenyje. Jis atpalaiduoja ir sumažina sunkumą kojose.
  • Kokybiškas miegas. Miegokite šiek tiek pakėlę kojas. Toks būdas pagreitins kraujotaką. Be to, nepamirškite mažinti viršsvorį.

Sunerimti reikėtų tuomet, kai ne tik tinsta kojos, bet ir jaučiamas odos niežulys, atrodo‘‘laksto skruzdėlės po odą‘‘, kartojasi raumenų mėšlungis, patamsėja galūnių spalva, vargina kojų sunkumas ar išsiplečia kojų venos. Tuomet galima įtarti, jog dėl tinimo bus kaltos kraujagyslių ligos, tačiau tikslias išvadas gali pateikti tik šios srities specialistas. Tad jeigu nesate tikri dėl diagnozės – verčiau kreipkitės į „Medicinos kliniką 1005” ir atlikite visus reikalingus tyrimus.

Tikėtina, jog jeigu Jus vargina ištinusios kojos (o kartais – tik viena iš jų) ir pastebite anksčiau išvardintus simptomus, vien tik liaudiškais metodais šios problemos išspręsti nepavyks, tačiau patiems ligos taip pat nevertėtų diagnozuoti, kadangi priežasčių gali būti pačių įvairiausių. Kraujagyslių chirurgė Vilniuje, dirbanti „Medicinos klinikoje 1005”, atliks visus reikiamus tyrimus ir padės nustatyti tikslią diagnozę. Gydytoja Ilona Taluntienė pakonsultuos visais rūpimais klausimais ir paskirs efektyviausią gydymą.